După terminarea facultăţii, în 1992, Dragoş Bonea, preşedintele Delta Distribution, a văzut o oportunitate pe piaţa de amenajări interioare. Pentru a depăşi criza, la începutul anului, managerul a repoziţionat compania, înregistrând o creştere de 20% pe segmentul de lux. A pornit afacerea în 1996 cu trei mii de dolari şi doi asociaţi, când aproape nimeni nu-i dădea vreo şansă. În prezent, Delta Distribution este printre cei mai mari importatori de gresie şi faianţă din România. Anul trecut, firma condusă de Dragoş Bonea avea o cifră de afaceri de 40 de milioane de euro şi o cotă de piaţă de 12%.
Şi-a înfiinţat propria companie din motive pragmatice. Între 1992 şi 1994, după absolvirea facultăţii, a lucrat într-un institut de cercetare şi câştiga doar 50 de dolari pe lună. „Am avut de ales între o bursă de studii în Germania sau SUA sau să rămân aici, unde veniturile erau extrem de mici. Totuşi, am văzut că în România erau destule oportunităţi de afaceri, aşa că am decis să merg în direcţia aceasta“, povesteşte managerul Delta Distribution.
A muncit pe brânci
A hotărât să dezvolte compania în domeniul importurilor de plăci ceramice, după ce a observat că este foarte dificil să obţii astfel de materiale. „Trebuia să ai relaţii la magazin ca să poţi cumpăra. Oamenii stăteau la coadă când venea marfa de la Cesarom sau Mondial. Am mers în Germania şi am văzut diferenţa“, povesteşte Bonea.
Deşi în 1997, Delta Distribution înregistra o cifră de afaceri de 600.000 de dolari, pentru cei trei asociaţi nu era uşor să dezvolte compania, adesea fiind nevoiţi să se prezinte drept angajaţi. „Trebuia să facem acest lucru când mergeam la clienţi, pentru că dacă ne-am fi prezentat drept acţionari am fi dat senzaţia unei firme mici şi neserioase. În primele luni am fost agent de vânzari, de livrări şi am încărcat şi maşinile dis