Confruntarea dintre Google si Microsoft a atins cote maxime in ultima saptamana, cand prima a auntat intrarea pe piata sistemelor de operare, iar cea de-a doua lansarea unor versiuni gratuite, online, a programului Office 10.
Astfel, Google a atacat teritoriul cucerit de Microsoft, prin intermediul sistemului de operare Windows, care ruleaza pe aproximativ 90% din calculatoarele din intreaga lume, in timp ce Microsoft tinteste acapararea pietei ce apartine, in mod traditional, companiei Google, de aplicatii office online.
La prima vedere, e un razboi in toata regula, incluzand si strategii de a asmuti autoritatile asupra rivalului.
Insa este putin probabil ca vreuna sa fie ranita prea tare, avand in vedere ca ambele companii isi castiga marea parte a banilor din alte surse.
Google a avut venituri de 22 de miliarde de dolari, in 2008, dintre care 97% au provenit din reclamele text plasate langa rezultatele cautarilor pe Internet sau pe diverse site-uri.
Microsoft a facut 14,3 miliarde de dolari din Word, PowerPoint si alte aplicatii de business, in ultimele noua luni, cu un profit de noua miliarde de dolari. De asemenea, a mai avut o cifra de afaceri de 16 miliarde de dolari din business-ul dedicat sistemelor de operare, inclusiv cele pentru telefoane mobile si servere.
Astfel, adevarata batalie se duce mai mult pentru renume si castigarea inimilor utilizatorilor.
Fata in fata
Care sunt diferentele dintre cele doua companii, din punctul de vedere al principalelor domenii in care se "bat"? Potrivit CNN, victoria ar putea fi determinata de un finish la fotografie.
Internet Explorer controleaza 70% din piata browserelor, chiar daca IE8 este sub nivelul rivalilor Firefox sau Opera.
Google Chrome nu a reusit sa castige prea multi adepti, sub 2% din piata,