Transportatorii autorizaţi care efectuează curse regulate în Dolj îşi stabilesc staţiile după bunul lor plac şi la mica înţelegere cu călătorii. Şi asta, sub privirea oblăduitoare a Autorităţii Judeţene de Transport (AJT) din cadrul consiliului judeţean şi a Autorităţii Rutiere Române.
Cele 122 de trasee ale transportatorilor de persoane din judeţ sunt stabilite după un regulament de către AJT Dolj. În cuprinsul acestuia sunt expres prevăzute capetele de traseu, punctele legale din Craiova de unde pornesc autobuzele sau minibuzele pe diferite rute: Autogara Sud, Autogara Nord şi parcarea situată la întretăierea străzii Simion Bărnuţiu cu Alexandru Macedonski. Pe parcursul traseului, maşinile care transportă persoane nu au voie să staţioneze, pentru lăsarea sau luarea de pasageri, în alte zone ale oraşului. Fapt care cu certitudine nu se întâmplă, dar care este şi foarte greu de probat, în viziunea celor de la AJT şi ARR.
În realitate, mai toate aceste autobuze cu rute exterioare îşi stabilesc prin mica înţelegere cu pasagerii, de altfel, clienţi permanenţi, cel puţin cinci staţii, în diverse locuri ale oraşului. De exemplu, pe Calea Unirii, în apropierea blocului 1A, zeci de pasageri sunt lăsaţi sau luaţi zilnic de operatorii care desfăşoară activităţi de transport persoane pe ruta Craiova - Calafat şi Craiova - Dăbuleni. „Din anul 2003, în faţa blocului în care locuiesc, opresc zilnic, sistematic, toate autobuzele de traseu exterior pentru a-şi lua călătorii pe care îi lasă dimineaţa vizavi. Nu există staţie legală în acest loc. Nici organele abilitate nu reacţionează“, a spus Elena Teodorescu, locatară în blocul 1A.
Ochiul de veghe... nu prea vede
Reprezentanţii Consiliului Judeţean Dolj dau vina pe transportatorii care nu au licenţă, aşa-zişii piraţi, ce nu se supun nici unei autorităţi sau reguli. „Transportatorii pe rute e