Vânzările Dacia au crescut cu 20,3% în prima jumătate a anului. Astfel, numărul autoturismelor vândute a depăşit 150.000 de unităţi. În primele şase luni ale anului, vânzările de autoturisme Dacia au crescut cu 20,3% până la 153.826 de unităţi, potrivit unui comunicat al companiei.
Mai mult, mărcile low cost Dacia şi Sandero au susţinut vânzările companiei franceze, pe timp de criză, iar creşterea cu 60% a vânzărilor la export, a compensat scăderea de 49% de pe piaţă autohtonă.
Potrivit informaţiilor companiei, în România, Dacia a vândut 23.158 vehicule, dintre care 21.542 de autoturisme şi 1.616 de vehicule utilitare, în primele şase luni ale anului.
Scădere la nivel mondial
Pe segmentul autoturismelor de pasageri, vânzările au crescut cu 22%, până la 146.160 unităţi. Totuşi, în ceea ce priveşte vânzările de vehicule comerciale, acestea au scăzut cu 13%, până la 7.666 de unităţi.
La nivel internaţional, grupul francez Renault a anunţat o scădere de 16% a vânzărilor de autovehicule, pe segmental maşinilor de pasageri, dar şi al celor comerciale.
Diminuarea vânzărilor se încadrează în tendinţa de scădere a pieţei autovehiculelor de pasageri, de 15% la nivel mondial, Renault ocupând poziţia a patra, cu o cotă de piaţă de 3,7%.