Firmele îşi pot cunoaşte angajaţii şi forma echipei cu ajutorul testelor de personalitate profesioniste. Orădenii au acces la un test de personalitate compex, utilizat de echipele Volkswagen sau American Express. Testele de personalitate Persolog pot fi utilizate atât de persoane fizice, cât şi de companii în recrutarea de personal sau formarea şi consolidarea echipelor. „Testul Persolog utilizează tendinţele de personalitate D,I,S,C, descoperite la începutul anilor 70 şi perfecţionate de psihologi în ultimii 30 ani. Acum, acest test are o precizie de peste 90%”, spune Peter Kulcsar, project manager al Persolog România.
Cu ajutorul acestui instrument, oamenii se pot cunoaşte şi accepta pe sine, îi pot înţelege şi accepta mai uşor pe cei de lângă ei.
Instrument preferat de firme mari
Firmele mari şi medii, interesate de câştig sigur pe termen lung, sunt principalii clienţi care utilizează acest instrument în selectarea personalului şi formarea echipelor. „Profilul de personalitate este primul pas. După stabilirea acestuia, oferim traininguri de comunicare, leadership, managementul timpului, rezolvarea conflictelor, îmbunătăţirea echipei, vânzări şi altele”, precizează Peter Kulcsar. În funcţie de nevoile omului sau ale firmei, oferta de instrumente de cunoaştere şi dezvoltare a personalităţii este mai simplă sau mai complexă, iar implementarea ei durează mai puţin sau mai mult.
Un factor foarte important este dorinţa de cooperare a clientului. „Testul D,I,S,C este foarte complex şi precis, dar dacă firma nu vrea să urmeze sfaturile ce decurg din rezultatele obţinute de noi, nu o putem obliga să le implementeze”, conchide el. Criza a afectat şi cererea acestui instrument. „Multe firme şi-au redus cheltuielile din cauza crizei. Primele tăiate de pe listă au fost dezvoltarea personalului, training şi marketing”, constată Kulcsa