AJOFM va organiza şi cursuri de educaţie financiară, însă acestea ar trebui să existe şi în şcoli. Mureşenii cu “contracte problemă” la bănci pot obţine lămuriri de la trei economişti ai Protecţiei Consumatorilor.
“Ar trebui să înceapă din şcoală, deocamdată există un curs opţional despre noţiuni de protecţia consumatorilor, există şcoli în care noţiunile explicate elevilor sunt diversificate, însă până educaţia financiară nu va face parte din viaţa noastră de zi cu zi ne vom îndreptat atenţia spre adulţi”, a declarat Răzvan Resmeriţă, directorul Centrului European al Consumatorilor din România.
Acesta a anunţat, ca parte a campaniei de educare derulată de Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor (APC), organizarea unor cursuri în colaborare cu parteneri locali, spre exemplu Agenţia Judeţeană de Ocupare a Forţei de Muncă. De asemenea APC primeşte din teritoriu documentaţii ale unor cazuri semnalate de cetăţeni oficiilor locale de protecţie a consumatorilor.
Directorul General al Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorilor Mureş, Virgil Moldovan, a anunţat ieri că instituţia are trei economişti specializaţi pe contracte şi mureşenii se pot adresa acestora pentru lămuriri. De asemenea Moldovan a precizat că în ultima lună la nivel naţional au fost organizate cursuri pentru pregătirea comsiarilor din subordine pe domeniul financiar.
“Oamenii spun că nu au cunoştinţe de bază că nu înţeleg termenii din contracte. Ne sunt semnalate probleme cu bănci, asiguratori, case de schimb valutar. Ei trebuie să fie avizaţi, să ştie despre ce e vorba şi atunci nu vor mai putea fi păcăliţi de oricine. Numărul plângerilor este în creştere”, a declarat Virgil Moldovan. În plus la sediul local din strada Livezeni a fost creat un punct de informare unde cetăţenii pot veni şi consulta legilsaţia.
“Încercăm să răspunde