Inaugurarea Teatrului de Vara Herastrau a fost anuntata cu multa bucurie in presa si, adesea, s-au folosit cuvinte frumoase, cum ar fi, "aducerea la viata a teatrului".
Dar cati s-au gandit ca si Frankenstein a fost adus la viata? Dincolo de proiectele teoretice si intentia laudabila de a le da actorilor posibilitatea "de a juca table intr-un loc umbros", cum spunea domnul Arsinel intr-un interviu, a fost ignorata nuda realitate: langa Muzeul Satului, "oaza de liniste a capitalei", cum se exprimau candva chiar jurnalistii, astazi in mijlocul zilei se aud bubuind tobele repetitiilor pentru spectacolul renumitei si rafinatei formatii Bordello, care sunt convinsa ca este esentiala pentru promovarea traditiei si culturii majore romanesti. Sigur, vizitatorii sunt deranjati, dar pot alege sa nu mai viziteze muzeul, caz in care el ar deveni o oaza de tacere si nu s-ar mai impiedica nimeni de el. Un fapt important, totusi: aseara, dupa ora de inchidere a muzeului, mai multi spectatori dornici sa vada formatia "les Haidouks" (aveau si francezii haiduci?) au facut incercarea de a sari gardul. Masurile de preventie luate de noi au salvat muzeul de "iubirea" noilor vizitatori, care s-au gandit, probabil, sa prelungeasca "noaptea bordello" cu un foc de tabara facut din casele de lemn taranesti. Avem si ceva obiecte de patrimoniu foarte valoroase si toti cei care suntem specialisti in domeniu speram sa le mai putem apara o vreme de furia "culturala" a vecinilor. Cat? Nu se stie. De aceea, va rugam sa trageti un semnal de alarma, pentru apararea muzeului acesta, vizitat de multe personalitati culturale si ale lumii politice, artisti si sefi de state deopotriva. Intrebarea este: de ce il iubesc strainii atat de mult, iar noua ne sta in cale si dorim sa distrugem spiritul locului si orice urma de monumente si patrimoniu identitar? Ne este oare rusine de noi? Si as intreba