Şofatul este pentru băcăuan o îmbinare perfectă a muncii cu pasiunea. Conduce de aproape jumătate de secol
Gabriel Ghindă are 64 de ani şi peste jumătate din anii din viaţă i-a dedicat şofatului pe autobuz. Din anul 1964, de când a obţinut carnetul de şofer, şi până în prezent Gabriel a condus pe toate traseele oraşului. „Am trecut la pedale şi volan imediat după ce am terminat Profesionala, prin 1964. Atunci m-am angajat şofer pe autobuz şi am petrecut 30 de ani conducând pe toate traseele acestui oraş”, a declarat bărbatul.
Băcăuanul povesteşte că pentru a şofa nu a avut nevoie de multă şcoală, ci doar de permis de conducere pentru diferite categorii. „Pentru meseria de şofer nu am avut nevoie de cursuri, ci de carnetul de conducere. Şi n-am ezitat deloc să-mi iau aproape toate categoriile pentru că-mi place grozav să conduc”, s-a confesat Gabriel.
Fruntaş de producţie
Primele ore de şofat au fost pe o basculantă. „Mi-am început meseria cu maşinile mari. Prima mea maşină condusă a fost o basculantă Steagu Roşu. Au urmat apoi camioane Carpaţi, Bucegi, Tatră sau Belaz. Abia prin 1974 am condus o Dacia”, a povestit băcăuanul. De-a lungul anilor petrecuţi pe autobuze a câştigat şi câteva premii.
„Am câştigat pe vremea comuniştilor trei steaguri de fruntaş de producţie. La acea vreme, aceste premii însemnau enorm pentru un şofer de autobuz.În primul rând că primeam ceva bani în plus la salariu, dar îmi făceam şi un nume în lumea şoferilor”, a mai spus băcăuanul.
„Traficul şi aglomeraţia, prietenii mei de-o viaţă”
A condus autobuze timp de 30 de ani. Practic, aproape jumătate din viaţă a stat la volan. Acum, aflat la pensie, duce dorul programului dificil pe care l-a avut în timpul tinereţii. Forfota, zgomotele oraşului, maşinile din trafic, pietonii şi călătorii i-au intrat în sânge. „M-aş plictisi să stau liniştit, să nu conduc