Ploaia care a căzut în cartierul Ştrand a garantat spectacolul aseară la autodrom. Cele 39 de echipaje înscrise la raliu au parcurs circuitul de autocros în faţa unui public numeros şi entuziast. Cu Raliul Sibiului, Campionatul Naţional de Raliuri - Dunlop a intrat în cea de-a doua jumătate, unde calendarul competiţional prevede patru etape de macadam. Cu mottoul "Drumurile pe care se nasc legende nu sunt asfaltate", organizatorii celei de-a V-a etape a sezonului 2009, Asociaţia Club Sportiv Scorpion Rally Team a strâns la start 39 de echipaje, dintre care 25 la grupa N, 8 la grupa A şi 6 la grupa H. După shakedown-ul de joi, adică antrenamentele oficiale, cel mai rapid echipaj s-a dovedit a fi Tempesta/Dorin Pulpea (grupa N) la Open şi Edwin Keleti/Victor Ponta la grupa A.
Spectacol pe nămol
Aseară, după ce o ploaie scurtă dar consistentă de iulie a udat bine de tot circuitul de rallycros de la Baza Sportivă Pompierul, piloţii au luat startul în prima probă a zilei, superspeciala "Citroën". Cu sute de spectatori pe dealurile din împrejurimi, pe un traseu alunecos dar distractiv de 2,5 kilometri şi sub ameninţările unui cer înorat, echipajul finlandez Jarkko Miettinen/Mikko Lukka (grupa N, pe Mitsubishi EVO 9) a oprit cronometrul în cel mai scurt timp. La grupa A s-au impus liderii momentului în clasamentul grupei, după primele patru etape, Edwin Keleti şi navigatorul Victor Ponta (pe un Renault Clio RS), care au avut cel mai bun timp al grupei şi pe superspeciala a doua. Echipajul Badina Eugen/Badina Aurelian pe Subaru Impreza N11 a fost în fruntea clasamentului grupei H. Valentin Porcişteanu, liderul clasamentului general, a pierdut timp preţios din cauza unei porţi gonflabile care a căzut în faţa maşinii sale.
Echipajul finlandez, lider după prima zi
La 19.20, pe acelaşi traseu dar deja mai zvântat, echipajul finlandez