Nici în cele mai întunecate coşmaruri, Adrian Năstase nu-şi putea proiecta o Românie în care guvernul Boc stabileşte grilele televiziunilor. Cine îşi închipuia că reţeta de subvenţie şi mituire a presei, practicată în autentic stil sud-american prin anii 2001-2004, va fi reluată şi îmbunătăţită chiar de oamenii cei mai apropiaţi ai preşedintelui Băsescu? Ultima veste ar trebui să dea fiori: Ministerul Turismului a devenit coproducător al emisiunii „Realitatea All Inclusive“, plătind din banii contribuabililor 200.000 de euro.
Pe vremea lui Năstase se patentase mesajul publicitar nul pentru cumpărarea presei. Sub ministeriatul lui Mitrea, Necolaiciuc achiziţiona spaţiu publicitar ca să promoveze serviciile CFR Marfă în ziare de masă şi la televiziuni comerciale. Cu alte cuvinte, poporul era sedus, pe banii săi, să consume serviciile vagoanelor de marfă. Care marfă? Ce să cărăm noi cu vagoanele lui Necolaiciuc? Nu conta! Important era să se poată sifona legal nişte milioane pentru mituirea presei.
După 5 ani, ministerul Elenei Udrea ridică nivelul de ingeniozitate. Mesajul publicitar nu mai e transparent. Banii sunt achitaţi pe un contract de coproducător, chipurile pentru promovarea zilnică a destinaţiilor turistice din România.
Să decriptăm perversele efecte.
1 Când guvernul aruncă banii pe geam. Asta e strategie de promovare a ministerului? Să ni se arate la televizor „ţara cu râuri interioare“ din poveştile Elenei Udrea? După această viziune, de ce nu plăteşte Ministerul Sporturilor toate jurnalele de ştiri de sport? Sau Ministerul Culturii o pagină de teatru în fiecare zi la „Adevărul“? De ce să nu facă Pro TV emisiunea Pro Vest pe banii Ministerului de Externe? Fiţi convinşi că Gabriela Vrânceanu Firea ar primi cu entuziasm un contract de coproducător de la Ministerul Economiei. Nici în cele mai întunecate coşmarur