Pe o piaţă cu o valoare estimată, anul trecut, la circa 80 de milioane de euro, o firmă bucureşteană vrea să facă din livrarea mâncării la domiciliu un business pentru toate gusturile. Originar din SUA, conceptul food delivery a pătruns în România destul de târziu, piaţa ajungând la consolidare abia în 2008. Segmentul serviciilor de livrare la domiciliu este relativ aglomerat, dacă se ia în considerare faptul că, pe lângă firmele care au ca obiect de activitate
Pe o piaţă cu o valoare estimată, anul trecut, la circa 80 de milioane de euro, o firmă bucureşteană vrea să facă din livrarea mâncării la domiciliu un business pentru toate gusturile.
Originar din SUA, conceptul food delivery a pătruns în România destul de târziu, piaţa ajungând la consolidare abia în 2008. Segmentul serviciilor de livrare la domiciliu este relativ aglomerat, dacă se ia în considerare faptul că, pe lângă firmele care au ca obiect de activitate exclusiv livrările la domiciliul clienţilor, în ultimii ani mai toate restaurantele de tip fast-food, şi nu numai, şi-au înfiinţat servicii de tip food delivery. Acum, bătălia se dă pe varietatea de produse oferite, fără a mai vorbi de calitatea şi rapiditatea serviciilor. „Clienţii au aşteptări mari, sunt decişi, migrează cu greu de la un serviciu de livrare la altul, cunosc calitatea şi preţul acestuia”, spune Carolina Zabulica, director de marketing al companiei Wu Xing. Prezentă în România din 1999, firma a ajuns la un volum de 250-270 de cereri pe zi, preţul mediu al comenzii fiind de 55 de lei. WuXing livrează, în prezent, doar mâncare chinezească, deşi în trecut a cochetat şi cu bucătăria românească. Nu exclude, în schimb, o colaborare cu companii care să-i livreze produsele. „Afacerea WuXing este foarte dinamică, suntem deschişi la noi forme de colaborare şi prospectăm în permanenţă piaţă”, spune Carolina Zabulica. Wu Xing are 1