Cea mai scumpă ambarcaţiune deţinută de un singur proprietar nu depăşeşte 400.000 de euro. Pasionaţii de iahting spun că ambarcaţiunile de milioane de euro sunt rare şi aparţin unor companii sau unor oameni de afaceri care abia dacă le folosesc o dată pe an. Proprietarii de ambarcaţiuni s-au întâlnit weekendul trecut la Eforie Nord, la cea de-a patra ediţie a Regatei Mării Negre, o competiţie în care s-au întrecut 20 de pasionaţi de iahting.
„Venim aici să ne simţim bine pentru că este o competiţie fără premii, ne premiem tot între noi“, spune Viorel Bălănescu, şeful comisiei de instruire, competiţii şi cooperare din cadrul Yacht Club Regal Român. Bărbatul în vârstă de 50 de ani, şi el proprietar de velier, a participat la regata din acest an, iar la ediţia din 2008 s-a numărat printre organizatori.
Snobi sau playboy?
Fiind o figură cunoscută a lumii bărcilor, Bălănescu ştie tot ce mişcă printre proprietarii de bărci. „Este o lume pestriţă, care reprezintă societatea românească. Unii îşi cumpără iaht din snobism, pentru imagine, alţii din imitaţie sau chiar pentru a impresiona femeile. Sunt însă şi mulţi pasionaţi, cei mai mulţi dintre ei nu-şi permit însă ambarcaţiuni puternice, scumpe“, explică reprezentantul Yacht Club Regal Român.
Tot el spune că povestea iahturilor de lux din România este un mit. „Cei care au un million de euro să dea pe un iaht nu-l ţin în România. Ce apare la noi prin tabloide că mai ştiu eu cine şi-a luat iaht de milioane de euro nu este adevărat. De obicei este vorba despre o companie, sau despre mai mulţi proprietari”, explică Bălănescu.
Barcă în cooperativă
Bărcile de lux sunt ideale pentru o escapadă cu prietenii şi pentru a impresiona fetele
Niciuna dintre ambarcaţiunile de la Ana Yacht Club, care a găzduit regata, nu depăşeşte va