Cele mai multe probleme sesizate de turiştii români la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) se referă la nerespectarea prevederilor din contractele de cumpărare a pachetelor turistice şi la informarea incompletă în legătură cu serviciile cumpărate. Bucuria unui binemeritat concediu poate fi foarte uşor umbrită de problemele care apar pe drumul spre paradisul turistic visat. Poate să fie vorba de un hotel care, deşi în broşură figura cu patru stele, la
Cele mai multe probleme sesizate de turiştii români la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) se referă la nerespectarea prevederilor din contractele de cumpărare a pachetelor turistice şi la informarea incompletă în legătură cu serviciile cumpărate.
Bucuria unui binemeritat concediu poate fi foarte uşor umbrită de problemele care apar pe drumul spre paradisul turistic visat. Poate să fie vorba de un hotel care, deşi în broşură figura cu patru stele, la faţa locului stelele scad la trei sau chiar la două sau de bani plătiţi în plus pentru servicii deja achitate.
120 de reclamaţii în primele 6 luni
Românii au făcut, în primul semestru al acestui an, 120 de reclamaţii la ANPC care au vizat nereguli la pachetele de servicii turistice achiziţionate de la agenţiile de turism, după cum au declarat, pentru capital.ro, reprezentanţi ai Autorităţii.
De cele mai multe ori, agenţiile de turism nu îi informează complet pe clienţi despre serviciile oferite consumatorilor sau despre condiţiile de rezervare sau vânzare a biletelor de avion.
Turiştii care achiziţionează pachete turistice trebuie să fie atenţi la contractele pe care le semnează cu agenţiile, pentru a putea urmări în ce măsură sunt respectate prevederile legale. De asemenea, pentru a evita orice fel de surpriză neplăcută la destinaţie, ANPC le recomandă consumatorilor să se intereseze foar