Trainingul este vital, mai ales pe timp de criza. Important este sa fie facut cand trebuie si pentru cine trebuie. Angajatii care participa la programe de training, fara ca directorul de resurse umane sa tina cont de proiectele in care sunt implicati sau cat de ocupati sunt, pot deveni frustrati in timp, iar nivelul lor de atentie si implicare scade.
"Intr-o astfel de situatie, angajatii vad cursul de formare ca pe un blocaj pentru ca nu se pot ocupa de obiectivele urgente si de ceea ce se intampla zilnic la serviciu. Din acest motiv, deschiderea fata de ce se intampla in cadrul cursului este foarte scazuta pentru ca angajatii se gandesc in continuare la ceea ce a ramas neterminat la birou", spune Christian Pauls, country reprezentative Eagle's Flight Central Europe la Viena, companie canadiana care furnizeaza servicii de training si care este reprezentata pe plan local de grupul Trend Consult.
Traininguri bune, dar fara impact
Pauls, care este consultant LTSI (Learning Transfer Inventory System, sistem de inventariere a transferului de cunostinte in practica), instrument care masoara eficienta programelor de training, se refera la rezultatele partiale ale unui studiu despre problemele de aplicare ale programelor de training cu 230 de participanti din zece organizatii.
Potrivit cercetarii, succesul unui training depinde in mare masura si de ceea ce ii motiveaza pe participanti.
"Poti sa ai un training foarte bun, cu un trainer excelent, dar care sa nu aiba niciun impact. De ce? Una dintre problemele foarte mari care pot sa apara este faptul ca participantii nu vad cum i-ar putea ajuta un training, nu vad cum se leaga trainingul de obiectivele organizationale", explica Pauls.
In ciuda acestui lucru, multi dintre angajati nu refuza participarea la un program de training pentru ca sunt de parere ca au un atu in plus in CV,