Totuşi, criza va funcţiona ca o selecţie naturală
În S2 vor deveni vizibile efectele dure ale reducerii bugetelorÎn prima jumătate a anului piaţa locală de PR nu a înregistrat cutremure majore, aşa cum s-au înregistrat în alte domenii de activitate, unele chiar înrudite cu PR, consideră Mihaela Apetrei, Senior Manager Headline. "Mă aşteptam la oarecare reduceri de bugete, la restrângerea unor activităţi, însă nu dramatic - şi lucrurile exact aşa s-au şi întâmplat. Nu am asistat, până acum, la cutremure majore, aşa cum se înregistrează în alte domenii de activitate, unele chiar înrudite cu PR-ul. În ceea ce ne priveşte, putem spune că lucrurile sunt într-o marjă controlată, în sensul că avem şi clienţi cu mici reduceri de buget, previzionate de altfel, dar avem şi noi clienţi, astfel încât, până la urma, înregistrăm chiar o creştere", a declarat pentru Curierul Naţional reprezentantul Headline.Concurenţa, în zona eticăÎn plus, "concurenţa în PR este, cel puţin până acum, în zona etică, rezonabilă", a mai spus Mihaela Apetrei. Dar acest lucru nu înseamnă că nu există concurenţă, însă aceasta vizează calitatea serviciilor, creativitatea şi proactivitatea fiecăruia. "Un client nemulţumit îşi va căuta în mod cert o altă agenţie, şi o va alege pe cea care îi va îndeplini nevoia de siguranţă şi îi va oferi servicii cât mai focusate pe nevoile concrete", a explicat Senior Manager Headline.
Totuşi, prin restrângerea bugetelor şi prin direcţionarea acestora spre PR, competivitatea a devenit mai acută.
"Aşa că fiecare îşi doreşte să ia o parte cât mai mare din aceste bugete şi să fie acolo când se pune problema extinderii portofoliului de servicii externalizate, de acest tip", consideră Mihaela Apetrei, care mai susţine că este tentată să vorbească mai degraba despre o concurenţă între relaţii publice şi alte domenii înrudite.Dialoguri ale surzilorPentru ca efici