Real Madrid si FC Barcelona au oferit in aceasta pauza competitionala modelul ideal prin care sa domini piata fotbalistica, strategiile de marketing ale celor doua super echipe fiind cu cel putin o clasa peste cele ale celorlalte formatii din Europa. De aici si numarul tot mai mare de socios al celor doua grupari. Kaka, Ronaldo, Benzema, David Villa si Ibrahimovic au facut din cele doua mari rivale cele mai mediatizate grupari ale verii.
Barcelona si-a demonstrat suprematia absoluta pe terenul de fotbal, Messi, Eto'o, Xavi, Iniesta si compania castigand tripla: titlul in Primera Division, Liga Campionilor si Cupa Regelui Spaniei. Mai mult de atat nu se poate pe Batranul Continent, catalanii atingand, dupa multi experti, cel mai inalt nivel din istorie.
Batalia de marketing dintre Barca si Real:
Episodul 1: Real Madrid nu putea sta cu mainile in san dupa aceasta performanta superba a rivalei de moarte. Marketingul galactic s-a pus in miscare la doar cateva zile dupa ce Barca a devenit campioana a Europei, iar prima masura, si cea mai buna dupa multi, a fost reinstalarea lui Florentino Perez in functia de presedinte al clubului. Juan Onieva, principalul contracandidat al lui Perez, se retrage la numai 24 de ore dupa ce si-a anuntat candidatura, iar Florentino are cale libera catre al doilea mandat.
Episodul 2: Realul tine cateva zile atentia mass-media prin declaratiile lui Perez: "Voi face o echipa galactica prin aducerile lui Kaka si Cristiano Ronaldo". Multi dintre specialisti credeau ca acest lucru este imposibil. Au inceput calculele: luam atat din tricouri, atat din drepturi tv, plus turnee pe bani multi din Asia si America de Sud, acolo unde cei doi super fotbalisti sunt foarte populari. "Ne scoatem investitiile rapid" au fost de parere expertii de marketing ai Realului.
Episodul 3: Manuel Pellegrini este insta