Ursus Breweries, producatorul Ursus si Timisoreana, companie cu afaceri de peste 300 mil. euro, a inregistrat vanzari sub estimari in primul semestru al acestui an, potrivit reprezentantilor companiei.
"Piata scade, iar acest lucru are un impact si asupra vanzarilor noastre. De aceea, in primele sase luni suntem sub estimari. In afara de faptul ca am avut parte de multe zile ploioase, romanii care lucreaza in strainatate au trimis anul acesta mai putini bani in tara, iar cei care vin in tara cheltuiesc mai putin decat in anii precedenti", a explicat Stephan Maria Weber, presedintele Ursus Breweries.
Cu toate acestea, Weber sustine ca evolutia companiei este peste cea a pietei, care a inregistrat prima scadere de doua cifre din ultimul deceniu, potrivit datelor ZF. "Cel de-al doilea trimestru al acestui an a fost mult mai prost decat primul din punctul de vedere al vanzarilor si nici luna iunie nu a fost o luna buna", a mai spus presedintele producatorului de bere.
Ursus Breweries este unul dintre producatorii de bere cu cele mai mari ritmuri de crestere ale vanzarilor din industrie in ultimii ani. Filiala locala a grupului SABMiller a finalizat anul fiscal aprilie 2008- martie 2009 cu o crestere a vanzarilor de 18% in volum, la aproape 5,9 milioane de hectolitri, si un avans de 27% al vanzarilor in lei. In 2008 piata berii a inregistrat un avans de doar 4%.
Weber a declarat ca nu poate face o estimare asupra evolutiei companiei pentru urmatoarele luni, adaugand insa ca Ursus Breweries realizeaza aproximativ 60% din vanzari pe perioada verii, procentul variind insa de la an. "Trecem printr-o perioada in care au loc foarte multe schimbari intr-un ritm foarte rapid. De aceea este extrem de dificil sa faci o estimare in acest moment", a completat Weber.
Ursus Breweries a finalizat recent o investitie de peste 50 mil. euro in achizitia d