Producatorul apei minerale Perla Harghitei, care a realizat in primele patru luni din acest an cea mai mare crestere a productiei din top10 imbuteliatori la sursele SNAM (Societatea Nationala a Apelor Minerale), de 33%, tinteste in acest an o cifra de afaceri de 77,3 mil. lei (18 mil. euro).
Compania mizeaza pe mentinerea ratei de crestere inregistrata la patru luni pe intregul an.
„Pe primele 4 luni din 2009 am avut o crestere de 35% a volumului de vanzari de apa minerala si bauturi racoritoare, raportat la aceeasi perioada a anului trecut. Segmentul care a avut cel mai mare aport la aceasta crestere a fost apa minerala Perla Harghitei, imbuteliata in ambaleje PET, in special volumele mari, de 2 litri si 5 litri", a declarat Puskas Istvan, directorul de vanzari al companiei Perla Harghitei.
„Acest lucru este urmarea situatiei economice existente, consumatorii orientandu-se din ce in ce mai mult catre volume mai mari, datorita raportului mai convenabil pret/cantitate", a precizat el.
Producatorul, controlat de Arpad Kurko, activeaza pe piata cu brandurile de apa Perla Harghitei, Tiva Harghita si Cristalina si cu sucurile Allegria.
Tiva Harghita a fost lansata recent pe piata in portofoliul companiei, dupa ce Perla Harghitei a redevenit actionar majoritar al producatorului Tiva Harghita SA din Sancraieni, fosta societate Kraiten.
In primul semestru al acestui an, Tiva Harghita a adus 16% din vanzarile totale ale producatorului, potrivit directorului de vanzari al companiei. El a mai precizat ca in aceasta perioada marca Perla Harghitei si-a majorat vanzarile cu 15% fata de primele sase luni din anul trecut.
Anul trecut, Perla Harghitei a finalizat o investitie de circa 5 milioane de euro in dublarea capacitatii de productie. Pe intregul an 2008, compania a avut o cifra de afaceri de 15,7 milioane de euro (57,7 mil. lei