Dupa doi ani in care Porsche Romania a facut parte din "clubul miliardarilor in euro", anul acesta vanzarile celui mai mare importator auto local ar putea sa revina la nivelul din 2005, respectiv 550-650 mil. euro, potrivit estimarilor ZF.
Cifra de afaceri a Porsche Holding a inregistrat un declin de 4,5% pe piata locala in anul fiscal 2008-2009 care s-a incheiat la 31 martie, potrivit datelor publicate pe site-ul oficial al grupului austriac, la 1,36 mld. euro.
Acest rezultat include vanzarile importatorului celor sase marci ale grupului VW-Audi si Porsche, divizia de retail alcatuita din cinci dealeri, divizia financiara Porsche Bank, Porsche Leasing, precum si cea de leasing operational Porsche Mobility. Potrivit estimarilor ZF, in 2008 afacerile importatorului Porsche Romania au fost de putin peste un miliard de euro, valoare similara cu cea realizata in 2007.
In ciuda scaderilor, afacerile de pe piata locala ale Porsche Holding s-au mentinut pe locul trei, din totalul celor zece tari in care austriecii sunt prezenti. Primele doua locuri sunt ocupate de Austria si Franta, cu afaceri de 4,5 mld. euro respectiv 3,3 mld. euro, in timp ce pe locurile patru si cinci se afla Ungaria si Olanda, cu afaceri de 975 mil. euro, respectiv 531 mil. euro.
Discounturi pentru a atrge clienti
Potrivit estimarilor ZF, cifra de afaceri a Porsche Romania generata numai de vanzarea de autovehicule in prima jumatate a anului a fost de aproximativ 200 de milioane de euro, in scadere cu peste 60%, declin mai puternic decat in cazul vanzarilor de masini datorita campaniilor de discounturi precum si cresterii ponderii masinilor cu motoare pe benzina si a versiunilor de baza, care au un pret mai mic. Astfel, afacerile Porsche Romania din acest an s-ar putea situa intre 500 si 600 mil. euro, atat din vanzarile de masini, cat si aftersales, fiind prim