Numărul dâmboviţenilor care solicită eşalonarea plăţii facturilor la Electrica a crescut de trei ori în prima jumătate a acestui an faţă de aceeaşi perioadă a lui 2008. De asemenea, sute de familii sunt debranşate de la reţeaua electrică pentru că nu şi-au achitat datoriile. În prima jumătate a acestui an, foarte mulţi dâmboviţeni au cerut Electrica Târgovişte eşalonarea datoriilor către societate.
Directorul Furnizare din cadrul Electrica, Nicolae Nedelcu, a declarat, pentru “Adevărul de Seară” , că dacă în prima jumătate a anului trecut se înregistrau 130 de astfel de cereri, numărul acesta s-a triplat de la începutul acestui an, ajungând la 330. Nedelcu a precizat că nu toate cererile se aprobă, întrucât se ia în considerare dacă solicitanul a fost sau nu, în trecut, un bun platnic.
2500 de familii nu au energie electrică
Pe de altă parte, numărul celor care rămân fără energie, pentru că nu şi-au achitat facturile pe o perioadă mai mare de trei luni a ajuns, în prezent, la aproximativ 2500 din cei 185.000 de abonaţi ai Electrica.
“Valoarea datoriilor depăşeste 1,8 milioane de lei. Acestea sunt mai vechi de trei luni, iar dacă nu se vor achita în şase luni se vor face notificări pentru începerea procedurilor de recuperare pe cale judecătoarească. În general, se achită, nu se ajunge la măsuri drastice”, a precizat Nedelcu.
Potrivit acestuia, cei mai mulţi clienţi ai Electrica sunt din mediul rural, în jur de 65%, care sunt şi cei mai buni platnici.
“Clienţii din mediul rural nu ne crează probleme, îşi plătesc la timp facturile, comparativ cu cei din mediul urban, care mai uită că serviciile Electrica nu sunt gratuite”, a mai precizat Nedelcu. Directorul a adăugat că în ciuda crizei economice, consumul la cosumatorii casnici a crescut cu 11%.
Nu are energie de două lu