Exporturile Dacia au crescut cu peste 60% in prima jumatate a acestui an, la aproape 1,3 miliarde de euro, potrivit estimarilor ZF, valoare care reprezinta 10% din totalul exporturilor de pe piata locala in primul semestru al acestui an. Exporturile Dacia au fost sustinute in principal de programele de tip "Rabla" din Europa de Vest, care se vor epuiza in ultimul trimestru al acestui an.
In 2004, primul an in care a fost lansat modelul Logan, exporturile Dacia detineau sub 1% din cele ale Romaniei.
Exporturile Automobile Dacia au inregistrat in primul semestru al acestui an un avans de peste 60%, la 130.668 de autovehicule. La nivelul Europei de Vest vanzarile Dacia s-au apreciat cu aproape 100%, la 95.997 de unitati, in contextul in care Dacia este una dintre marcile cu cele mai ridicate vanzari in cadrul programului "Rabla" din Germania.
"Exporturile Dacia vor continua intr-un ritm accelerat si in trimestrul al treilea al acestui an, insa nu se pot face inca estimari cu privire la ultimele trei luni, datorita epuizarii programelor de tip "Rabla" din Europa de Vest", a spus Constantin Stroe, vicepresedintele Automobile Dacia.
In primul semestru al acestui an marca Dacia a comercializat la nivel mondial 153.795 de autovehicule asamblate atat la Mioveni, cat si in uzina din Maroc, de la Casablanca, potrvit statisticilor Grupului Renault. Acestea au fost comercializate in Europa, Rusia, dar si pe piete precum Brazilia sau Argentina.
Daca Dacia nu ar fi marit productia de la 1.085 de unitati pe zi la inceputul acestui an la 1.340 de masini pe zi in prezent scaderea economica a tarii ar fi ajuns la 9% la finalul acestui, an, fata de 6,2% in prezent, potrivit doctorului in economie Cezar Mereuta, vicepresedinte al Centrului Roman de Modelare Economica.
Pe piata locala Dacia a comercializat in primul semestru 23.158 de autovehicu