Aeroportul Târgu-Mureş a fost înfiinţat în anul 1936 în urma unei decizii a Ministerului de Interne care, la solicitarea primăriei Târgu-Mureş a promovat construcţia acestuia, contribuind cu fonduri şi specialişti. Locaţia iniţială se afla pe actualul aeroclub. “Acolo erau amenajate suprafeţe de aterizare folosind o pistă înierbată, cu drenaj şi cu semnalizări doar pentru timp de zi. Zborurile erau strict în perioada zilei”, ne-a povestit Ştefan Runcan, directorul Aeroportului “Transilvania” Târgu-Mureş.
În 1960 s-a început construcţia actualei piste betonate a Aeroportului. Pista se întinde pe o distanţă de 1,6 km şi are o lăţime de 30 de metri. La acel moment construcţia, care este acum încadrată în noile construcţii, presupunea turnul de control şi infrastructura din imediata apropiere a acesteia, fiind adecvată necesităţilor tehnice din acea perioadă, şi anume, potrivită pentru aeronave cu o capacitate de aproximativ 64 de pasageri şi cu o greutate de până în 45 de tone. „Evoluţia aviaţiei civile cu noi echipamente de zbor şi echipamente de protecţie aeriene a venit în completarea dezvoltării aeroportului ceea ce a însemnat că au fost incluse echipamente de balizaj, de iluminat a pistei, a căilor de rulare şi a platformei, pentru a se putea executa zboruri şi pe partea de noapte şi, nu în ultimul rând, infrastructură pentru pasageri”, ne-a povestit Ştefan Runcan.
În anul 1994, conducerea aeroportului a iniţiat pentru prima oară în România un master plan pentru dezvoltarea unui aeroport regional, ce avea numele Eurodirect 25, numele însemnând dorinţa de a se realiza o legătură directă cu Europa. „În masterplan s-a ţinut cont de dezvoltarea aeroportului pe baza unor necesităţi care converg din potenţialul turistico-rezidenţial al zonei şi la care am raliat câteva elemente legate de interesul de a dezvolta activităţi pe domeniul cultural şi sportiv”,