În ciuda crizei economice, afacerile companiilor de rent a car cresc într-un ritm accelerat. Locul turiştilor, tot mai puţini şi tot mai strânşi la buzunar, a fost luat de companii. Numărul străinilor care au vizitat România în primele cinci luni ale anului a scăzut cu 17% faţă de aceeaşi perioadă a lui 2008, iar perioadele petrecute de aceştia în ţara noastră au fost cu 24% mai scurte. Mai mult, criza i-a făcut pe vizitatorii de peste hotare să se uite cu mare atenţie la
În ciuda crizei economice, afacerile companiilor de rent a car cresc într-un ritm accelerat. Locul turiştilor, tot mai puţini şi tot mai strânşi la buzunar, a fost luat de companii.
Numărul străinilor care au vizitat România în primele cinci luni ale anului a scăzut cu 17% faţă de aceeaşi perioadă a lui 2008, iar perioadele petrecute de aceştia în ţara noastră au fost cu 24% mai scurte. Mai mult, criza i-a făcut pe vizitatorii de peste hotare să se uite cu mare atenţie la cheltuieli. Mulţi dintre ei au tăiat, aşadar, de pe listă hotelurile de patru şi cinci stele, restaurantele de lux şi închirierile de maşini.
Cu toate acestea, cei mai importanţi jucători ai pieţei autohtone de rent a car se laudă cu evoluţii demne de vremuri de boom economic. „În primele şase luni ale lui 2009, numărul tranzacţiilor a crescut cu 30% faţă de perioada similară a anului trecut. Rezervările turoperatorilor din Europa s-au majorat cu 129%, cele făcute de clienţi corporate cu 27%, tranzacţiile pentru replacement au evoluat până la plus 80%, în timp ce rezervările turoperatorilor din SUA şi Canada au scăzut cu 77%“, declară Mirela Olariu, marketing director al Avis România.
„Numărul de clienţi a crescut, în primul semestru, cu 20%, iar cifra de afaceri, cu 30%. Estimăm ca vom avea o cifră de afaceri de peste 3,5 milioane de euro în 2009, consolidându-ne, astfel, poziţia de lider pe piaţă“, arat