Retailerul francez Carrefour a realizat in primul semestru al anului o crestere a vanzarilor la nivel local de 4,8% fata de S1 din 2008, pana la valoarea de 532 mil. euro (incluzand TVA), pe fondul extinderii cu 9 hipermarketuri in aceasta perioada.
Vanzarile in lei ale companiei au inregistrat un avans de aproape 21% in intervalul mentionat. Raportul grupului francez publicat recent mai arata ca vanzarile like-for-like (in magazinele deschise anterior lunii iulie din 2008) in euro s-au diminuat cu 6,1% in S1 fata de aceeasi perioada din 2008. Tinand cont ca moneda locala s-a devalorizat cu 15% in intervalul analizat, potrivit statisticilor BNR, dinamica vanzarilor in lei in unitatile mai vechi din retea poate fi estimata la 5-10%.
Carrefour este cel mai mare jucator pe segmentul hipermarketurilor, dupa valoarea vanzarilor, avand operationale in acest moment 23 de unitati. Rezultatele raportate de grup includ si vanzarile retelei de supermarketuri Carrefour Express, care in prezent numara 22 de unitati.
Vanzarile in termeni comparabili scad
In trimestrul al doilea, retailerul a avut o dinamica a vanzarilor in Romania similara celei raportate pe primul trimestru: crestere de 3% in euro, in timp ce unitatile mai vechi ale retelei au inregistrat un declin de 7%, comparativ cu T2 din 2008. Spre comparatie, pe T1 compania a raportat anterior un avans de aproape 7% in euro fata de aceeasi perioada a anului trecut si o scadere de 5% a vanzarilor like-for-like.
Carrefour este primul retailer international din sectorul bunurilor de larg consum care a comunicat dinamica vanzarilor la semestru in acest an.
Comertul cu alimente, bauturi si tutun a avut in primele cinci luni o stagnare a cifrei de afaceri, potrivit datelor INS (Institutul National de Statistica). Pe fondul franarii cresterii consumului, marile lanturi de hipermarketuri i