În studiul „The woolf is at the door”, realizat de KPMG, se analizează situaţiile dificile ale sectoarelor bugetare din ţări dezvoltate şi modalităţile pe care guvernele lor le aplică pentru trecerea cu bine a perioadei de criză. Problemele sunt în general aceleaşi peste tot: o populaţie îmbătrânită care solicită din ce în ce mai multe şi mai scumpe servicii sociale şi de sănătate, scăderea bazei de impozitare şi incapacitatea de a reduce eficient aparatul a
În studiul „The woolf is at the door”, realizat de KPMG, se analizează situaţiile dificile ale sectoarelor bugetare din ţări dezvoltate şi modalităţile pe care guvernele lor le aplică pentru trecerea cu bine a perioadei de criză.
Problemele sunt în general aceleaşi peste tot: o populaţie îmbătrânită care solicită din ce în ce mai multe şi mai scumpe servicii sociale şi de sănătate, scăderea bazei de impozitare şi incapacitatea de a reduce eficient aparatul administrativ.
Studiul de faţă analizează situaţia extremă în care guvernele nu mai au bani, au făcut împrumuturi externe şi au şi terminat de utilizat banii externi dar fără a rezolva problemele.
Potrivit Danielei Nemoianu, coordonatoare a Serviciilor de Consultanţă din cadrul KPMG România, se recomandă o abordare în trei etape pentru a încerca să soluţionăm problema într-o manieră raţională şi eficientă.
Trei paşi pentru a elimina risipa din sistemul public
În primul rând, este nevoie de o analiză a costurilor pentru a elimina risipa şi a pregăti etapele 2 şi 3.
În al doilea rând, o reevaluare serioasă a priorităţilor în alocarea cheltuielilor pentru a elimina sau a reduce drastic programele pe care nu ni le mai permitem în actualul climat economic.
În al treilea şi ultimul rând, o serie de iniţiative menite a regândi modul în care serviciile publice sunt furnizate, învăţând din lecţiile sectorului privat unde I