Anunturile in ziare aproape ca si-au pierdut utilitatea ca instrumente de recrutare, printre putinele companii care mai platesc pentru astfel de anunturi numarandu-se cele care vor sa obtina mai degraba beneficii de "imagine" decat CV-uri din partea candidatilor.
In momentul de fata, tehnologia contribuie semnificativ la ceea ce inseamna proces de recrutare astazi, iar recrutarea candidatilor nu se mai poate axa pe o singura metoda, ci apeleaza in acelasi timp la mai multe solutii.
"O baza de date sofisticata, accesul oriunde si oricand la retelele sociale, faptul ca poti folosi Skype, Yahoo sau Facebook pe telefonul mobil, toate acestea evidentiaza clar faptul ca in anul 2009 nu mai putem vorbi de un anumit standard in procesul de recrutare, ci de o multitudine de solutii care pot fi considerate pentru a defini un standard viitor", spune Marius Precu, country manager al companiei de executive search SpenglerFox, parte a grupului irlandez Grafton.
In opinia sa, daca vorbim de retele sociale precum LinkedIn, Naymz sau Facebook, deja a vorbi despre anunturi de recrutare in ziar poate fi "depasit".
"Prin definitie, un anunt are un anumit target audience, ceea ce inseamna ca in mod cert exclude o anumita categorie care de cele mai multe ori este si cea mai interesanta pentru un recruiter", afirma Precu.
Doua treimi din romani cauta joburi pe site-uri de recrutare
Un sondaj efectuat de site-ul cu anunturi de recrutare Myjob arata ca putin peste 6% dintre romani spera sa isi gaseasca un loc de munca in anunturile din ziare, in timp ce mai mult de 70% aleg ca prima sursa site-urile de recrutare. Peste 3% dintre participantii la sondaj au spus ca apeleaza la relatii si cunostinte pentru a obtine un job, in timp ce peste 10% merg direct la companiile care ii intereseaza pentru un viitor loc de munca.
Daca anul trecut comp