Retelele moderne de retail au facut extinderi de 105 mil. euro in primul semestru al anului, in scadere cu 30% fata de aceeasi perioada din 2008, insa numarul de magazine noi a crescut pentru ca si-au accelerat dezvoltarea unitatile mai mici, supermarketurile si discounterele.
Vedetele comertului din ultimii doi ani, hipermarketurile, si-au redus la jumatate investitiile in extindere, pana la 56 mil. euro, pe fondul inghetarii unor proiecte de malluri sau parcuri de retail.
Valoarea reprezinta o treime din investitiile realizate anul trecut doar de Carrefour, cea mai mare retea de profil. Anul acesta compania franceza a inaugurat pana acum un singur hipermarket. Si competitorii sai Real si Kaufland si-au incetinit ritmul de dezvoltare, dupa ce in 2008 au finalizat investitii de peste 100 mil. euro fiecare.
La randul lor, magazinele cash & carry au mers ca si in 2008 pe o strategie foarte precauta, avand deja bifate pe lista toate marile orase din tara.
De partea cealalta, magazinele cu suprafete mai mici, supermarketurile si discounterele, si-au accelerat expansiunea in S1.
"Au aparut oportunitati noi anul acesta pentru extinderea retelei in spatii inchiriate, in care anterior a functionat altceva, de exemplu un alt magazin sau o mica fabrica de confectii. La inceput am avut bugetate noua deschideri pentru intregul an, iar acum avem planuri pentru 14 magazine noi in total", a afirmat Caius Crisan, directorul general al retelei de magazine cu politica de discount Profi, al treilea mare retailer de profil de pe piata.
Retelele moderne de retail au facut extinderi de 105 mil. euro in primul semestru al anului, in scadere cu 30% fata de aceeasi perioada din 2008, insa numarul de magazine noi a crescut pentru ca si-au accelerat dezvoltarea unitatile mai mici, supermarketurile si discounterele.
Vedetele comertului din ultimii doi ani