George Copos este proprietarul unui holding cu o cifră de afaceri de circa 100 de milioane de euro şi unul dintre cei mai bogaţi oameni din România, cu o avere de aproape 300 de milioane de euro. A pornit de la o cofetărie, iar acum este unul dintre cei mai importanţi oameni de afaceri români, care derulează businessuri în turism, industrie, comerţ şi imobiliare. Perseverenţa, îndrăzneala şi dorinţa de a crea un business pe termen lung l-au făcut pe George Copos să-şi contureze mereu planul de afaceri în concordanţă cu realităţile economiei locale.
De aceea, pentru acest an, strategia lui Copos este una ce vizează conservarea resurselor actuale ale holdingului pe care îl conduce, mai ales pentru că, în concepţia sa, criza actuală va avea o amploare mai mare decât cea din anii ’30.
„Anul 2008 a fost anul pregătirii unor decizii strategice privind conservarea unor activităţi ale holdingului Ana sau reeşalonarea unor programe de investiţii şi de dezvoltare, în condiţiile în care am prevăzut o restrângere cu 20-30% a cifrei de afaceri a holdingului“, spune omul de afaceri.
Cheltuielile, reduse cu 10%
Chiar şi în acest context, Copos va continua o serie din investiţiile planificate anterior, căderea sectorului imobiliar aducând o reducere de 50% a nivelului costurilor. Omul de afaceri speră într-o diminuare a cheltuielilor totale cu circa 10% în acest an.
Pentru afacerile pe care le derulează în turism, Copos va aborda o strategie nouă care va duce la o valorificare mai mare a resurselor din cadrul holdingului pe care îl conduce: va muta personalul din hoteluri în funcţie de sezonalitate. „Pe timpul sezonului estival, o parte din personalul-cheie de la hotelurile din Poiana Braşov este detaşat în cele din Eforie Nord.
La fel, când începe sezonul de schi în Poiana Braşov, o parte dintre a