Piaţa auto românească s-ar putea întoarce la nivelul din 2003, la circa 140.000 vehicule noi vândute, ceea ce ar însemna o scădere de peste 55% faţă de anul trecut, potrivit estimărilor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) din România."Încă de începutul anului 2009 APIA avansa o prognoză extrem de pesimistă pentru acest an: revenirea pieţei la volumul din 2003, adică la circa 140.000 de vehicule vândute. Din păcate, cifrele înregistrate la mijl
Piaţa auto românească s-ar putea întoarce la nivelul din 2003, la circa 140.000 vehicule noi vândute, ceea ce ar însemna o scădere de peste 55% faţă de anul trecut, potrivit estimărilor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) din România.
"Încă de începutul anului 2009 APIA avansa o prognoză extrem de pesimistă pentru acest an: revenirea pieţei la volumul din 2003, adică la circa 140.000 de vehicule vândute. Din păcate, cifrele înregistrate la mijlocul anului 2009 fac tot mai posibil acest scenariu. Avem puţin peste 70.000 de autoturisme, cu un total al pieţei de circa 79.000 de vehicule", se arată într-un comunicat al APIA, citat de Mediafax.
Am avut noroc cu "Rabla"
Asociaţia crede că, probabil, situaţia ar fi fost "şi mai gravă" fară derularea Programului de înnoire a parcului auto, prin care s-au vândut peste 11.500 de autoturisme, echivalentul a circa 16% din piaţă.
"Singurele speranţe sunt legate de reacţia pieţei la deschiderea Programului de înnoire a parcului auto către achiziţia de vehicule comerciale (atât de către persoane fizice, dar mai ales de cele juridice) şi acceptarea leasing-ului ca sursă de finanţare. O altă speranţă este legată de relansarea creditului, aceasta fiind însa la îndemâna băncilor", arată APIA.
Situaţia nu se va schimba curând
Cu toate acestea, producătorii ş