Gheorghe Udriste, directorul general al Metrorex, care a revenit pe aceasta functie dupa opt ani, spune ca anul viitor vor fi incepute doua santiere in valoare de peste 1,7 mld. euro pentru rutele de metrou Universitate- Drumul Taberei si Piata Victoriei-Otopeni, iar ritmul de constructie va fi de 10 metri pe zi, scrie revista BUSINESS CONSTRUCT in numarul care apare pe 30 iulie. Cat de plauzibil este acest scenariu in contextul in care trei statii catre Laminorul (fosta Laromet) nu sunt finalizate nici dupa 20 de ani?
Tronsonul 1 Mai-Laminorului, care urmeaza sa aiba trei statii - Parc Bazilescu, Pajura si Laminorul - , mai are nevoie de investitii de circa 150 mil. euro pentru a fi finalizat, insa in niciun caz nu se va circula pe acest tronson mai devreme de 2011, pentru ca inca nu este asigurata finantarea.
Anul trecut, fostul ministru al transporturilor, Ludovic Orban, afirma ca tronsonul catre Laminorul va fi gata in 2010. Lucrarile la acest tronson au fost incepute in 1989 si s-au derulat intr-un ritm greoi pentru ca nu a existat finantare intr-un mod sustinut, dar si din cauza lucrarilor dificile care trebuie realizate.
"Tronsonul 1 Mai - Parc Bazilescu (cu o lungime de 2,6 km - n.r.) este in continuare o prioritate pentru guvern, iar investitiile necesare pentru finalizarea investitiei se ridica la 50 de milioane de euro. Din momentul in care primim finantarea, intr-un an si jumatate putem finaliza acest tronson. Pentru Parc-Bazilescu- Laminorului mai este nevoie de inca 100 de milioane de euro", spune Udriste.
Tronsonul, cu o lungime de 4,5 km, a inghitit pana in prezent peste 100 mil. euro, fara sa fie finalizata complet nicio statie. La un calcul simplu, un kilometru a atras 20 mil. euro pana in prezent, iar in momentul finalizarii investitia se va ridica la circa 50 mil. euro/km.
"Investitiile se vor indrepta catre d