Operatorii de la noi spun că lipsa de proiecte de pe litoral şi campaniile încropite pe ultima sută de metri nu-i atrag pe vizitatorii externi. Sursa: Libertatea
În ciuda campaniilor purtate de ministrul turismului, Elena Udrea, pentru atragerea vizitatorilor străini, prezenţa acestora în România se cam lasă aşteptată. Operatorii estimează că anul acesta, pe litoral, vom avea circa 8.000 de turişti străini, de două ori mai puţini faţă de anul trecut. Nici în restul ţării lucrurile nu stau mai bine: multe circuite interne au fost anulate, chiar dacă preţurile au scăzut cu peste 10%.
Dacă turismul de afaceri creştea consistent anii trecuţi, criza economică a prăbuşit industria cu până la 60%.
Operatorul german TUI nu vine dacă nu are zbor direct
„Campaniile sunt bune, dar ar fi trebuit făcute mai de mult. Pentru litoralul românesc, «Turist în România» ar fi trebuit să înceapă pe 15 mai”, spune Alin Burcea, directorul Paralela 45. La începutul acestei luni, Burcea afirma că Udrea se preocupă doar de imaginea personală şi nu a luat nicio măsură prin care să încurajeze turismul.
Unul dintre succesele recent trâmbiţate se referă la „probabilitatea foarte mare” ca România să fie din nou prezentă în cataloagele operatorului TUI. Reprezentanţii acestuia spun însă că decizia este departe de a fi luată şi că, înainte de asta, trebuie îndeplinite o serie de condiţii. „Încercăm să găsim o variantă pentru un zbor direct. Dacă reuşim, vom promova în 2010 doar Mamaia. Dacă nu, renunţăm la proiect pentru anul viitor”, afirmă Tim Grosse, directorul general al firmei Danubius, sucursala din România a TUI.
Preţuri comparabile cu Spania
Operatorii care aduc turişti străini în România spun că pe străini îi poţi căuta cu lumânarea. „Incomingul pe leasure e aproape desfiinţat. Operatorul german ITS