Cel.ro si pcfun.ro, doi dintre cei mai mari retaileri online din Romania, au inregistrat venituri mai mari cu 15%, respectiv cu 30% in primul semestru la acestui an, pe fondul cresterii numarului de comenzi plasate pe internet pentru produse IT.
"Am avut o cifra de afaceri de 20 de milioane de lei (4,7 mil. euro), in crestere cu 15% fata de aceeasi perioada din 2008. Pentru situatia economica actuala, cred ca mai degraba este relevant numarul de comenzi - care a fost in crestere cu 30% fata de perioada similara din 2008. Valoarea medie pe factura a scazut cu aproximativ 15%", a declarat Tiberiu Pop, directorul executiv al Corsar Grup, compania care administreaza magazinul online cel.ro.
Marius Ghenea, presedintele companiei FIT Distribution, care administreaza retailerul online pcfun.ro, spune ca rulajul in primul semestru a crescut cu 30% fata de aceeasi perioada din 2008. El nu a precizat valoarea exacta a cifrei de afaceri, dar a spus ca valoarea medie a facturilor s-a pastrat aproximativ la acelasi nivel. "Pe de o parte, consumatorii s-au orientat spre produse de mobilitate, cum ar fi laptopurile, care au preturi de achizitie mai ridicate, insa acest potential de crestere a fost compensat de scaderea generala a preturilor pentru produse IT", a explicat Ghenea.
Magazinele online par a fi mai putin afectate decat retailerii traditionali. Lantul de magazine IT Ultra Pro Computers, anul trecut unul dintre cei mai mari jucatori de pe piata de retail IT, nu mai are niciun magazin deschis in Romania. Pe de alta parte, producatorii de PC-uri spun ca vanzarile de computere au inregistrat un declin abrut de la inceputul anului, ipoteza confirmata de cele mai recente cifre publicate de firma de analiza IDC, care arata o cadere de 65% in primul trimestru.
Laptopurile se vand cel mai bine
Atat Ghenea, cat si Pop au precizat ca cele mai mari