Ministrul turismului cadoriseşte trei posturi TV private cu sute de mii de euro pentru promovarea programului „Turist în România”. Nu mai puţin de 924.000 de euro se vor împărţi între doar trei televiziuni: Pro TV, Realitatea TV şi Antena 3. Sursa: AgerpresSursa: Răzvan Vălcăneanțu
1 /.
Echipa site-ului www.paginademedia.ro, iniţiat şi condus de jurnalistul Petrişor Obae, a intrat ieri în posesia caietului de sarcini al unei licitaţii prin care ministrul turismului, Elena Udrea, pune la cale o nouă campanie publicitară pe bani publici. Este vorba de deja celebrul, dar şi controversatul program „Turist în România”, prin care Udrea vrea să-i păstreze în ţară pe cât mai mulţi dintre turiştii români doritori de vacanţe.
Licitaţia are ca scop alegerea unei agenţii de publicitate care să se ocupe de promovarea programului, intermediind contractele cu televiziunile care trebuie să difuzeze spoturile TV create la in dicaţiile Ministerul Turismului.
Cele trei televiziuni beneficiare ale banilor de la buget nu sunt numite direct în document, dar formularea acestuia nu lasă loc de echivoc: „45% din buget (adică 415.000 de euro - n.r.) va fi alocat pentru prima televiziune generalistă (aşadar, Pro TV-ul - n.r.), 35% (323.000 de euro - n.r.) pentru prima televiziune de ştiri (Realitatea TV - n.r.) şi 20% (184.000 de euro - n.r.) pentru cea de-a doua televiziune de ştiri (Antena 3 - n.r.), selectate după audienţă”.
România, promovată punct cu punct... de audienţă
Cei care au întocmit respectivul document precizează şi obiectivele plănuitei campanii publicitare: între 1 august şi 25 decembrie, Ministerul Turismului vrea cel puţin 1.200 de puncte de audienţă de la „primul canal de televiziune generalist” (recte Pro TV), 2.800 de puncte de audienţă de la „primul canal de televiziune de ştiri” (adică RTV) şi 1.600