Un acord este singurul lucru pe care cele două companii îl pot face pentru a detrona Google. Împreună, acestea pot oferi agenţiilor de publicitate o alternativă viabilă la binecunoscutul motor de căutare.
Microsoft Corp. şi Yahoo! Inc. se apropie de semnarea unui acord pentru colaborarea în domeniul tehnologiei de căutare pe internet şi al publicităţii, într-o încercare de a concura cu Google Inc., informează Bloomberg, citat de NewsIn.
Cele două companii, care poartă discuţii de câteva luni, ar putea ajunge la un acord săptămâna viitoare, deşi ar fi mai probabil ca parteneriatul să fie semnat peste două săptămâni, a declarat o sursă apropiată dosarului. Negocierile ar putea totuşi să nu fie încheiate cu succes, a mai spus aceasta.
Microsoft şi Yahoo! caută metode pentru a concura cu Google, care controla, în iunie, aproximativ 65% din piaţa americană a motoarelor de căutare. Yahoo! se află pe locul doi, cu 19,6%, iar Microsoft - pe cel de-al treilea, cu 8,4%. „Un parteneriat este singurul lucru pe care cele două companii îl pot face pentru a concura cu dominaţia Google. Împreună, acestea pot oferi agenţiilor de publicitate o alternativă viabilă la Google“, este de părere un analist.
Adam Sohn, un purtător de cuvânt al companiei Microsoft, al cărei sediu central se află la Washington, a refuzat să comenteze afirmaţiile. „Yahoo! vrea cu orice preţ să ofere experienţe extraordinare utilizatorilor şi continuă să caute noi metode prin care poate face acest lucru. Nu avem ce altceva să anunţăm şi nu comentăm pe baza unor speculaţii şi zvonuri“, a declarat May Petry, purtătorul de cuvânt al Yahoo!.
Microsoft şi Yahoo! au reluat negocierile referitoare la o colaborare, după ce Carol Bartz a devenit director general al celei din urmă companii, în ianuarie 2009. El l-a înlocuit pe cofondatorul Yahoo! Jerry Yang, care a respins anul trecut încerc