Bilantul retailului alimentar modern in S1: marile retele au 38 de locatii noi prin investitii de 105 mil. euro, incetinirea hipermarketurilor lasa mai mult spatiu de manevra magazinelor mai mici.
Retailul modern s-a extins in prima jumatate a anului intr-un numar mai mare de locatii fata de semestrul intai din 2008, insa investitiile finalizate sunt mai mici, pentru ca lanturile de hipermarketuri si-au franat puternic expansiunea in acest an, pe fondul inghetarii majoritatii proiectelor de mall-uri sau parcuri de retail asteptate in 2009.
Marii investitori din comert din ultimii ani, retelele de hipermarketuri, au tras linie la finalul primei jumatati din 2009 la investitii totale de 56 mil. euro, aproape la jumatate fata de aceeasi perioada a anului trecut. La randul lor, cele doua retele de magazine cash & carry active pe piata, Metro si Selgros, si-au redus inca de anul trecut ritmul de expansiune, dupa ce si-au asigurat locatii in aproape toate orasele mari din tara.
De partea cealalta, supermarketurile operate de retaileri de talie internationala, care in ultimii doi ani au avut cresteri modeste ale cotei de piata din cauza expansiunii agresive a hipermarketurilor, si-au majorat in S1 investitiile si ritmul de extindere la nivel local, iar discounterii mizeaza pe accelerarea expansiunii.
Deschiderile erau in buget din 2008
"Lucrurile merg foarte bine pe segmentul magazinelor alimentare cu discount. Chiar daca vanzarile n-ar fi mers bine, este imposibil sa opresti expansiunea de la un an la altul, pentru ca deschiderile din 2009 sunt bugetate de anul trecut. Este posibil ca la anul sa apara franarea extinderii pe anumite segmente afectate de conditiile din economie", afirma Caius Crisan, directorul general al retelei de magazine cu politica de discount Profi, al treilea mare retailer de profil de pe piata.
El a pr