Noul preşedinte al producătorului japonez a luat decizia renunţării la două atribute tehnice sinonime cu sportivitatea: motorul V8 şi tracţiunea spate.
Automobilele Honda şi Acura (brandul de lux deţinut de constructorul japonez) nu vor mai beneficia, în viitor, de motor V8 şi tracţiune spate, a anunţat noul preşedinte Honda, Takanubo Ito, citat de ”San Francisco Examiner”.
Înştiinţarea dă şi mai mult apă la moară celor care deplâng distanţarea firmei asiatice de una dintre valorile care au consacrat-o – sportivitatea – un atribut care i-a atras şi supranumele ”BMW-ul Asiei”.
Takanubo Ito şi-a comunicat decizia de a renunţa la motorul V8 şi la tracţiunea spate într-o conferinţă de presă care a urmat numirii sale.
”Nu cred că la Honda avem nevoie de o maşini cu configuraţia motor amplasat frontal – tracţiune spate”, a apreciat Ito, care consideră demodată această platformă: ”Ar fi inutil să urmăm drumul parcurs de alte companii în ultima jumătate de secol”.
Se pare că viitorul la Honda (şi Acura) va fi hibrid, dovadă şi cele mai recente proiecte de anvenrgură lansate sau abia confirmate de producătorul nipon: sedanul Insight şi, respectiv, coupe-ul CR-Z.