Criza financiară afectează puternic vânzările de automobile noi. În primele şase luni ale anului, producătorii şi dealerii auto au vândut doar 70.610 maşini noi, cu 51,3% mai puţine decât anul trecut.
Declinul vânzărilor s-a simţit puternic şi în luna iunie, când s-au vândut doar 12.716 automobile noi, cu 58,8% mai puţin decât în urmă cu un an, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) din România. Livrările de automobile au scăzut cu 4,6% în iunie comparativ cu luna mai a acestui an, de la 13.336 unităţi la 12.716 autoturisme. Piaţa auto totală (automobile, vehicule comerciale şi autobuze) a scăzut în iunie cu 61,6% faţă de aceeaşi lună a anului trecut, de la 36.420 unităţi la 13.966 autovehicule. Comparativ cu luna mai, întreaga piaţă auto a înregistrat un declin de 7,7%. În mai au fost vândute 15.123 unităţi.
DACIA RĂMÂNE LIDER
Dacia rămâne în continuare liderul pieţei auto româneşti, în funcţie de numărul de unităţi vândute, cu 21.542 automobile în primul semestru, în scădere cu 46,7% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, şi o cotă de piaţă de 30,5%, în urcare cu 2,6 puncte procentuale. Hyundai se află pe poziţia a doua, cu 6.401 automobile livrate, în creştere cu 6,4%, nivel corespunzător unei cote de piaţă de 9,1%, în urcare cu 5 puncte procentuale.
Renault ocupă locul al treilea, cu 5.146 autoturisme vândute (-52,8%) şi o cotă de piaţă de 7,3%, în scădere cu 0,2 puncte, iar pe poziţia imediat următoare se află Volkswagen, cu 5.143 maşini (-49,3%), echivalentul unei cote de piaţă de 7,3%, în urcare cu 0,3 puncte. Clasamentul celor mai bine vândute modele de import din primele şase luni este condus de Renault Clio (2.956 unităţi), urmat de Kia C'eed (2.492 maşini) şi de Ford Focus, cu 1.803 maşini. Pe poziţia a patra se află Hyundai Accent, cu 1.729 unităţi, iar top cinci est