Spectacole, târguri, evenimente, deplasări interne şi externe, campanii de promovare a zonelor turistice din ţară, dar mai ales a imaginii personale. De când este ministru al Turismului, Elena Udrea a mers în 12 deplasări externe şi în nenumărate deplasări interne, unde a avut grijă să fie "actorul" principal.
În fiecare zi am putut-o vedea pe micile ecrane: călare ba pe cal, ba pe bicicletă sau pe bolizi auto, schimbând geanta Vuiton cu o traistă bucovineană, degustând sărmăluţe, cârnăciori sau pălincă, în căruţă, în costum popular sau în echipament de tenis, smerită la slujba de Paşte sau cu fustă scurtă la întâlnirea cu investitorii din Dubai, alături ba de preşedintele Băsescu, ba de fiica cea mică a acestuia, doinind din fluier sau torcând lână ca o expertă în artele populare. Iar lista excentricităţilor Elenei Udrea poate continua, ele fiind fidel relatate de alaiul de jurnalişti din presa scrisă şi televiziune care o însoţesc peste tot.
Unde se termină promovarea turismului românesc şi unde începe promovarea personală a Elenei Udrea? Linia de demarcaţie este foarte fină, iar ministrul a avut grijă să ia toate măsurile ca imaginea sa lipită de cea a turismului românesc să fie cât mai bine arătată de presă.
FUNCŢIONARII DIN MASS MEDIA
Criza financiară nu a ajuns la Ministerul Turismului dacă ne uităm la generozitatea cu care cheltuieşte bani Elena Udrea. Sumele alocate pentru promovarea şi dezvoltarea turismului în 2009 sunt de 13,3 milioane lei (peste 3 milioane euro).
În Hotărârea de Guvern nr 314/18 martie 2009 privind aprobarea Programului anual de marketing şi promovare şi a Programului anual de dezvoltare a produselor turistice, Udrea stabileşte clar ce cheltuieli poate finanţa pentru promovarea turismului. Un capitol important este alocat transportului, cazării şi diurnei pent