Unele dintre cele mai mari calitati ale unui lider sunt de a se intelege cu oamenii, de a arata compasiune si de a-i face pe ceilalti sa se simta bine cu propriile persoane.
Vrei sa ajungi un lider pe care altii sa doreasca sa il urmeze? Atunci incearca sa iei in calcul si sfaturile urmatoare, oferite de Advancing Women.
Intreaba fiecare angajat in parte ce aprecieaza mai mult si stabileste obiectivele companiei pentru a sustine aceste aspecte importante din viata lor.
Ajuta-ti angajatii sa atinga cote maxime si sa isi exploreze intregul potential prin oferirea unor sarcini care i se potrivesc. Felicita-i pentru o reusita, chiar daca este una mica. Trimite-le lunar un mail prin care a ii feliciti pentru activitatea lor, atunci cand e cazul.
Aminteste-ti ca oamenii adora sa li se recunoasca realizarile. Pe langa atasament, recunoasterea realizarilor le va creste si respectul fata de ei.
Fii gazda unei zile distractive o data pe luna. Ia angajatii la pranz, la un matineu sau la o mica intalnire in afara biroului. Acest lucru le va oferi energie si ii va face sa fie mult mai loiali companiei.
Cand esti in fata unui conflict, fii impartial si cinstit. O sa castigi respectul angajatilor tai daca nu iei partea unei persoane care greseste doar pentru ca esti mai apropiat de ea. Vezi care este rolul tau in acest conflict si incearca sa il rezolvi cat mai repede. Daca te inseli in legatura cu un anumit aspect, recunoaste si cere-ti scuze.
Renunta la barfa din birou, chiar daca este tentanta. Ai grija ca informatiile despre angajatii tai sa ramana confidentiale.
Ofera-le angajatilor ocazia de a lua decizii importante fara interventia ta. Daca le oferi ocazia sa faca lucruri noi si sa aiba un cuvant de spus in luarea unei decizii importante, ei vor fi mult mai increzatori si vor avea