Silviu Sergiu: „Elena Udrea procedează la fel ca Monica Iacob Ridzi. Promovarea turismului în România este un paravan legal pentru a-şi promova propria imagine şi a plăti aceste servicii cu bani publici”.
„Iarna nu-i ca vara”, iar „Elena Udrea nu-i ca Monica Iacob Ridzi”. Două lucruri în care Traian Băsescu pare să creadă cu tărie. Prima propoziţie este o axiomă şi nu necesită demonstraţie. A doua poate fi lesne argumentată, prin maniera diferită în care preşedintele tratează cele două cazuri, în esenţă, asemănătoare.
În scandalul „Ridzi”, preşedintele a evitat iniţial o poziţie publică şi a acceptat sacrificarea sa pentru că presiunea opiniei publice nu s-a diminuat în timp şi exista pericolul să deconteze scandalul în alegerile prezidenţiale. După demisia lui Ridzi, în singura intervenţie publică pe acest caz, şeful statului a înfierat practica unor politicieni de a-şi face imagine în presă, achitând aceste servicii cu bani publici şi, implicit, obiceiul unor televiziuni de a accepta acest târg. O poziţie corectă pe fond, dar total lipsită de credibilitatea rostită de şeful statului, având în vedere că Elena Băsescu s-a numărat printre beneficiarele ştirilor contra cost.
În privinţa Elenei Udrea, preşedintele are o atitudine diferită. A preferat o intervenţie tranşantă, de la primele semne că dezbaterea publică se concentrează tot mai mult pe maniera în care ministrul turismului cheltuieşte banul public. Preşedintele a decretat că 10 ani de acum încolo vom avea nevoie de un Minister al Turismului şi a aprobat politica fostei sale şefe de cabinet, de a cheltui bani publici cu nemiluita, pentru a promova în străinătate turismul din România, deşi domeniul este într-o comă profundă.
Elena Udrea procedează la fel ca Monica Iacob Ridzi, e drept, într-o manieră mult mai inteligentă şi cheltuind sume mult mai mari. Promova