Activitatea CFR Marfă este redusă la jumătate faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, societatea deţinând 69% din piaţa transportului feroviar, dar chiar dacă ar deţine monopolul în acest domeniu, ar transporta numai 70% din volumul de marfă transportat în 2008, potrivit directorului companiei.Directorul CFR Marfă, Graţian Călin, a declarat, miercuri, că din datele CFR Infrastructură pe primele cinci luni, CFR Marfă are o cotă de piaţă de 69% din piaţa transporturilor
Activitatea CFR Marfă este redusă la jumătate faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, societatea deţinând 69% din piaţa transportului feroviar, dar chiar dacă ar deţine monopolul în acest domeniu, ar transporta numai 70% din volumul de marfă transportat în 2008, potrivit directorului companiei.
Directorul CFR Marfă, Graţian Călin, a declarat, miercuri, că din datele CFR Infrastructură pe primele cinci luni, CFR Marfă are o cotă de piaţă de 69% din piaţa transporturilor feroviare din România, ceilalţi aproximativ 25 de operatori feroviari privaţi deţinând restul de 31%.
CFR Marfă pierde teren în faţa companiilor private
Costurile de transport diferenţiază major CFR Marfă de transportatorii privaţi, a precizat Graţian Călin. Astfel, dacă un tren privat lucrează cu cinci-şase angajaţi, unul al CFR lucrează cu 60 de angajaţi.
"Societatea activează pe o piaţă total liberă, dar dacă facem o simulare şi CFR Marfă ar efectua tot traficul feroviar din România, respectiv sută la sută, n-ar avea mai mult de 72 la sută faţă de volumul transportat în aceeaşi perioadă a anului trecut. Este o certitudine că suntem în criză şi trebuie luate măsuri de criză. Este foarte important că salariaţii şi liderii de sindicat înţeleg situaţia prin care trece CFR Marfă, care nu este o societate bugetară, nu accesează bani publici, efectiv puţinii bani care se fac ai