Spre bucuria melomanilor bucureşteni, deşi stagiunea s-a încheiat, concertele estivale sunt destul de numeroase şi, oricum, atractive, dovadă fiind şi afluenţa de public de la Muzeul Cotroceni, unde, săptămâna trecută, orchestra şi soliştii Teatrului de Operetă au oferit o seară plăcută, începută în aer liber, într-un spaţiu superb, dar continuată, după uvertură, în Sala Cerchez, pentru că ploaia a început chiar atunci. Aşa încât, imaginara călătorie prin lume, debutând în „misteriosul Orient“ cu uvertura operetei Ţara surâsului de Lehar, ne-a purtat în China prin aria din Secretul lui Marco Polo de Lopez, cântată de tenorul Florin Budnaru; apoi, duetul din Victoria şi-al ei husar de Abraham, a însemnat un „popas la Petersburg“, în interpretarea sopranei Gabriela Daha şi a baritonului Cătălin Petrescu – cuceritori, ca de fiecare dată, muzica poposind şi la Viena prin valsul de Sieczynski în versiunea baritonului Ştefan Popov sau prin aria Lidiei (expresiv cântată de soprana Doina Scripcaru) şi un duet (cu Fl. Budnaru şi Ş. Popov) din Prinţesa circului de Kalman. Şi tot în Austria, dar încântaţi de „farmecul Tirolului“, simpaticii G. Daha şi Valentino Tiron au fost aplaudaţi în duetul din opereta La calul bălan de Benatzky, aria Elizei din musicalul My Fair Lady, abordată de so Publicitate prana Silvia Şohterus, „transportându-ne“ pentru câteva clipe în „exuberanţa englezească“ născută de povestea lui Pygmalion devenit, în celebra piesă de Bernard Shaw, profesorul Higgins, „preluat“ şi în celebra partitură muzicală. Ultimele secvenţe au fost decupate din operete a căror acţiune se petrece în Ungaria, aşa încât am ascultat o arie din Venus în mătase de Stoltz, oferită de soprana Daniela Vlădescu, un cuplet din Silvia de Kalman, din nou cu talentatul bariton C. Petrescu, o arie din Contesa Maritza de acelaşi autor, interpretată de excelenta soprană Tina Mun