Profesorii cu experienţă consideră că rezultatele examenului de titulari-zare susţinut săptămână trecută la Suceava sunt îngrijorător de slabe.
Mulţi dintre dascălii care au participat la concursul pentru obţinerea unui post de titular la catedră consideră că o parte dintre candidaţi nu ar fi trebuit să se prezinte la examen. „Sunt foarte mulţi colegi de-ai mei care au venit anul acesta la examenul de titularizare exact cum am venit eu azi la afişarea rezultatelor, adică cu mâinile în buzunare“, este de părere unul dintre profesorii care au susţinut examenul de miercurea trecută.Potrivit cadrelor didactice cu experienţă din Suceava, lipsa de pregătire a candidaţilor este o urmare a faptului că mulţi dintre ei nici măcar nu au studiat programa examenului de titularizare. În acelaşi timp, aceştia sunt de părere că o parte dintre candidaţi au participat la examen doar pentru că au văzut oportunitatea de a obţine o slujbă şi că, practic, „şi-au încercat norocul“.
„Sunt foarte mulţi candidaţi care nici măcar nu au pus mâna pe o carte din domeniul în care vor să predea. Eu cred că note bune a luat acela care a şi învăţat. Nu poţi să te prezinţi la examen doar pentru că vrei să obţii un post de profesor“, consideră Ileana M., profesor în Suceava.Majoritatea dascălilor care au obţinut note de trecere s-au arătat mulţumiţi de rezultate. Pe de altă parte, cei care au picat examenul au invocat proasta organizare sau ghinionul.
Picaţii acuză comisia de corectură de subiectivitate
„Nu mi s-a părut deloc corectă examinarea. Testul a fost format din trei subiecte, fiecare câte 30 de puncte, plus 10 puncte din oficiu. Al treilea subiect făcea referire la metodica predării, la care, dacă făceai corect primele două subiecte, iar metodica era greşită, picai examenul. În plus, au fost mulţi care au copiat şi care nu au fost prinşi“, a declarat una dintre candidate