Dacă te-ai urcat pe motocicletă, cu greu te mai dai jos. Şi asta pentru că senzaţia e unică. Dincolo de ce simţi urcat în şa, motocicleta a devenit o reală necesitate în traficul haotic. Gabaritul mic te ajută să ajungi la destinaţie mai repede decât cu o maşină. Li se spune, insultător, „donatori de organe“. Apelativul îi lasă rece. Au, la rândul lor, o replică pentru şoferi: „Omul, când e mic, merge în patru labe. Apoi de-abia ajunge să stăpânească mersul pe două picioare. Aşa e şi cu diferenţele dintre maşină şi motocicletă.“
Comunitatea motocicliştilor din România a crescut puternic în ultimii ani, iar pasiunea pentru „motoare“ nu mai e doar un moft, ci o necesitate în traficul nebun al marilor oraşe. A fi motociclist înseamnă însă nu doar o alegere a modului în care te deplasezi în trafic. E un mod de viaţă, după cum spun cei care au ales acest drum.
Nu e doar adrenalină
„Mi-a plăcut foarte mult ce-a scris cineva pe un forum de motociclişti. Era ceva de genul «four wheels move the body, two wheels move the soul». Cu alte cuvinte, «patru roţi îţi transportă corpul, două îţi mişcă sufletul». În puţine cuvinte, ăsta a fost motivul pentru care m-am apucat eu de «motoare».
Libertatea deplină pe care ţi-o dă mersul pe două roţi“, povesteşte Alex, unul dintre motocicliştii pe care i-am întâlnit pe pista de la AmcKart. Are carnet de ceva timp, dar vine aici să exerseze. E şi puţin nemulţumit. Pista din Pipera e singurul loc din Bucureşti în care poţi să „alergi“. „Nu prea tare, că nu poţi să-i dai mai mult de a doua din cauza traseului prea scurt. Dar merge. Motocicleta nu înseamnă doar adrenalină, nu doar curaj, ci şi precizie, şi rigoare, şi responsabilitate.“
Fetele vor să fie ca băieţii
Pista din Pipera atrage cursanţi cu vârste şi experienţe variate. „Valsul“ motocicletelor prin