Galeria Naţională din Londra va organiza, în 2010, o inedită expoziţie de tablouri false din colecţia sa, copiate sau autentificate greşit, care vor fi prezentate alături de picturi originale, descoperite datorită operaţiunilor de conservare, potrivit AFP. "Mi-ar fi plăcut să avem mai multe falsuri. Este naiv să crezi că a deţine falsuri este ceva de care trebuie să îţi fie ruşine. Foarte puţine falsuri au fost realizate cu intenţia expresă de a înşela" , a declarat directorul Galeriei Naţionale, Nicolas Penny.
Expoziţia "Examen rapprochi: faux, erreurs, et decouvertes" (Examinare atentă: falsuri, erori şi descoperiri) va avea loc între 30 iunie şi 15 septembrie 2010 şi va pune accentul pe progresele tehnologice care au permis dezvăluirea secretelor acestor opere.
Unul dintre cazuri este cel al unui tablou achiziţionat în 1925, care era datat în secolul XV şi care s-a dovedit, în urma operaţiilor de autentificare, a fi un fals, creat în secolul XX. De-a lungul timpului, muzeul a cumpărat, de asemenea, opere atribuite din greşelă anumitor maeştri. În 1845, Galeria Naţională a achiziţionat tabloul " A man with a skull", atribuit pictorului german Hans Holbein cel Tânăr, iar îndoielile ce planau asupra autenticităţii sale au fost pe punctul de a provoca demisia directorului muzeului de la aceea dată. Tehnicile moderne au dezvăluit, mai târziu, că lemnul pe care era pictat tabloul era datat după decesul pictorului.
Muzeul londonez nu a avut, însă, numai ghinioane, anumite tablouri, adevărate comori, fiind descoperite graţie muncii restauratorilor şi a studiilor aprofundate. Spre exemplu, tabloul "La Madone aux oeillets" de Rafael a fost considerat o copie până în 1922, când Nicolas Penny l-a autentificat ca fiind realizat de maestrul italian.