Reşiţenii evită să se înscrie în cea de-a doua etapă a programului de stimulare a înnoirii parcului auto naţional. Puţini reşiţeni îşi mai permit maşini noi prin Programul „Rabla”. Deşi proprietarii rablelor pot obţine o primă de casare de 3.800 de lei, pentru maşinile cu o vechime de peste 10 ani, iar diferenţa pentru achiziţionarea unui autovehicul nou poate fi plătită inclusiv prin credit bancar sau leasing financiar, puţini sunt cei care se înghesuie la cumpărarea de maşini noi.
„Am un Talbot din 1984. L-aş da la Programul “Rabla” pentru că e vechi, consumă mult şi trebuie să-l repar mereu. Plus că, fiind vechi, piesele de schimb se găsesc tot mai greu şi sunt tot mai scumpe, dar nu ştiu dacă îmi pot permite o rată la o maşină nouă”, a spus Ion Drachici, un reşiţean.
Vânzări tot mai mici
Lipsa de interes a reşiţenilor pentru programul „Rabla” poate fi pusă pe seama crizei financiare. Operatorii economici autorizaţi sunt dezamăgiţi de evoluţia acestor etape. „Referitor la Programul de Înnoire a Parcului Auto, etapa a II-a, firma noastră a avut alocate un număr de 52 de maşini. Până în prezent am reuşit să vindem prin acest program, respectiv etapa a II- a, doar două maşini, faţă de opt maşini câte am vândut în prima etapă”, a spus Cornelia Grămescu, director de vânzări la Memory Serv Reşiţa.
Liste deschise
„Aşteptăm până pe 31 august o creştere a cererilor. Potenţialii clienţi vin şi se interesează de acest program. Până acum au fost vândute 10 autoturisme, faţă de 24 de maşini, câte au fost vândute în prima etapă”, a explicat Adrian Codreanu, administratorul Vadris Trading SRL.