Robert Ambrozie a strâns bani pentru un iaht din amenajări interioare şi, apoi, s-a apucat de afaceri cu ambarcaţiuni. Iahtingul este un stil de viaţă pe care Robert Ambrozie îl practică cu eleganţă. De cinci ani a început să investească în iahturi şi a renunţat la celelalte business-uri. Robert Ambrozie este proprietarul unei „bijuterii“ de lux, ancorată, atunci când nu navighează spre insulele din sud, în marina de la Mangalia. Spune încă de la începutul discuţiei că pentru el a fi proprietarul unei ambarcaţiuni de lux nu înseamnă să cucerească femei, ci ţărmuri şi experienţe noi, alături de soţia şi prietenii care îl însoţesc în plimbările pe mare. Poate de aceea, pe cartea lui de vizită, lângă sigla firmei ce comercializează iahturi, care îi aparţine, scrie simplu: „importatori de libertate“.
În iahtul său, model Bavaria Cruiser Blue Marina Star, încap lesne până la 12 persoane şi pot dormi confortabil şapte. „Prima întâlnire cu o astfel de ambarcaţiune a fost prin intermediul revistelor străine. Este o pasiune din copilărie şi vine din tot ce a însemnat literatură, film, cultură, dorinţa de cunoaştere şi de aventură din acea perioadă“, povesteşte Robert Ambrozie. Primul iaht a fost şi prima investiţie pe care a făcut-o vreodată într-o pasiune a sa. Banii i-a obţinut prin intermediul afacerii sale, din domeniul amenajărilor interioare.
În urmă cu cinci ani, a luat decizia de a investi la un alt nivel şi a renunţat la toate celelalte proiecte pentru a începe un business în domeniul iahtingului. A devenit, astfel, dealer autorizat al unei firme de iahturi din afară. „Am simţit că este natural să apară şi acest gen de cerere, chiar dacă românii nu au acest tip de tradiţie. Cererea poate fi influenţată“, explică Ambrozie.
Adrenalină la 20 de kilometri pe oră
Ultima călătorie făcută de Robert a fost în insulele grec