Noul sedan Mazda3 seamănă binişor cu Mazda6. O realitate indiscutabil măgulitoare. Partea mai puţin plăcută: costă, cu o anumită condiţie, cât „fratele” mai mare. Sursa: Mazda
Noua generaţie Mazda3 se mişcă mai bine şi arată mai spectaculos decât cea pe care a înlocuit-o. Şi asta chiar dacă designerii mărcii japoneze au exagerat cu „zâmbetul” aşternut în partea frontală a maşinii.
Constructorul nipon a păstrat în ofertă cele două versiuni de caroserie cunoscute, hatchback şi berlină. Pe ultima dintre acestea am testat-o recent, în versiunea 1.6 CD 109 TX.
Sedanul compact Mazda este unul dintre puţinele modele în trei volume din acest segment care nu pare uşor greşit. Proporţiile sunt aproape fireşti, iar din anumite unghiuri - semiprofil spate, ar fi unul - aminteşte reconfortant de Mazda6, reper estetic în clasa D.
Comenzi - la locul lor, apropiere - nelalocul ei
O transformare benefică a cunoscut bordul, cu tot ceea ce înseamnă el - instrumentar, ergonomie, materiale, imagine. Comenzile apar mereu la îndemână, iar zonele care sunt atinse cel mai des lasă o impresie pozitivă.
O poziţie de condus comodă poate fi lesne depistată, graţie coloanei de direcţie ajustabilă amplu pe două direcţii, a scaunului cu reglaj pe înălţime şi, nu în ultimul rând, a poziţiei schimbătorului de viteze - amplasat cât mai aproape de şofer, dar şi de volan.
Spaţiul de care beneficiază pasagerii de pe banchetă, dacă în faţă iau loc persoane de talie medie, se înscrie în limite mulţumitoare. Trei persoane mature vor avea însă ocazia să se apropie poate mai mult decât şi-ar dori.
Uşor de strunit, bună de asmuţit
Din punct de vedere dinamic, noua Mazda3 oferă un apetisant compromis între confort şi stabilitate. Chiar şi echipată cu jante de 17 inchi, maşina filtrează cu râvnă g