Pe segmentul corporate, consumul de carburanti a scazut cu 10% in primul semestru, potrivit datelor MOL Romania.
MOL Romania, al patrulea jucator local de pe segmentul distributiei de carburanti in functie de dimensiunea retelei de benzinarii, spune ca cererea de combustibil a scazut cu mai bine de 10% in primul semestru al anului comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, cel mai mare picaj venind din partea segmentului corporate. In aceste conditii, compania a regandit intregul model de business, aplicand reduceri de costuri pe toate ramurile afacerii.
"Trebuie sa uitam de lucruri de genul ar fi frumos sa avem una sau alta si sa fim rapizi in ceea ce presupune taierea costurilor. Acum este un moment bun pentru a renegocia chiriile de exemplu, lucru pe care l-am si facut pornind de la terenurile unde ne sunt amplasate benzinariile, pana la cladirea de birouri in care ne desfasuram activitatea. Normal ca proprietarilor nu le convine acest lucru, dar accepta pentru ca prefera sa aiba un contract cu un bun platnic decat sa riste", explica Zsolt Szalay, country chairman al MOL Romania, companie cu afaceri de peste 590 de milioane de euro anul trecut. Aceasta nu este singura masura pe care Szalay a aplicat-o de la inceputul anului pentru a rezista pe o piata care se confrunta cu un picaj mult mai mare fata de anticiparile initiale.
E firesc ca o firma sa taie bugetul de calatorii
"Am redus consumul de energie fie prin rationalizarea acestuia, fie prin montarea de echipamente care sa permita acest lucru. Costurile cu publicitatea si calatoriile nici nu le mai spun pentru ca toata lumea le face", a mai spus reprezentantul MOL Romania.
Cu toate acestea, in cadrul MOL Romania au avut loc anul acesta cresteri salariale si nu s-au facut disponibilizari de personal.
"Vom continua si investitiile, dar extinderea retelei depin