Acest sistem e practicat doar de 4 din cele 580 de hoteluri de pe litoral. Hotelierii spun că all-inclusive nu a funcţionat nici până acum, din cauza turiştilor care ori sunt risipitori cu mâncarea la discreţie inclusă în preţ, ori preferă să mănânce de la supermarket. Cu toate că reprezentanţii Ministerului Turismului au discutat despre introducerea programului all-inclusive în hotelurile româneşti, nici turiştii români şi nici hotelierii nu par a fi încântaţi de această idee.
„Patronii din turism sunt sceptici din cauză că preţurile ar creşte şi i-ar îndepărta pe români, care preferă să plătească pe bucăţele decât tot o dată.
Un alt motiv ar mai fi şi lipsa de civilizaţie a turiştilor, care sunt risipitori şi îşi umplu platoul cu de toate, apoi sunt nevoiţi să arunce mâncarea pentru că nu sunt în stare să mănânce atât. Nu e de râs, e un motiv, pentru că se pierd inutil resurse“, spune secretarul general al Federaţiei Patronatelor din Turismul Românesc, Dragoş Răducan.
All-inclusive, dar fără băuturi
Anul trecut, dintre cele 580 de hoteluri de pe litoral doar cinci hoteluri practicau all-inclusive. Anul acesta, doar patru au rămas în program – unul în staţiunea Jupiter (Hotel Tismana) şi trei în Mamaia. “Mai sunt şi alte hoteluri care au încercat, dar au reuşit să îndeplinească doar 75% din cerinţele unui all-inclusive, respectiv unele produse lipseau sau se plăteau“, declară Dragoş Răducanu.
Unii hotelieri susţin că turiştii preferă să plătească doar cazarea şi să mănânce la alte restaurante sau la autoservire, unde preţurile sunt la jumătate. Mai mult, unii clienţi cumpără alimente de la supermarket şi le ţin în frigiderele din cameră. „Păi atunci la ce mai vin în vacanţă, dacă nici o masă la restaurant nu-şi permit. Doar să facă plajă? Cum se distrează, se uită la filme în cameră?“, se plânge